Lelah

Wednesday 4 August 2010

berat ku melangkah hari ini...
terasa lelah merambat kosong tulangku...
banyak kesombongan melekat pada tubuh ini hilang entah kemana...
banyak pula keangkuhan terukir dalam jiwa ini hancur seketika tanpa ada bekas...

guratan lara telah pudar...
rasa lelah buat diriku terpuruk selama ini sirna...

entah...

terkadang dalam dinginnya malam aku berpikir adakah seorang wanita dapat merubah kesombongan yang telah lama tertanam...
adakah cinta buat diriku melayang...
tanpa ada paksaan dalam menggapainya...
tanpa ada tekanan dan tuntutan buatku muak akan hal itu...

Kadang aku muak akan banyak tuntutan diriku lebih baik...
kadang aku muak lihat mereka terlalu naif dalam berpikir....
kadang aku muak lihat mereka terlalu sok suci..
kadang aku muak lihat mereka tuntut aku meninggalkan sesuatu aku senangi...
kadang aku muak lihat mereka terlalu merusak jati diri telah lama melekat....

terlalu lama aku berpikir dalam kekosongan jiwa....
datangkah seseorang yang dapat merubah hidupku tanpa harus merusak kesenanganku...
akankah ada seorang bidadari yang dapat meruntuhkan jiwa sang pendosa ini....
yang akan menuntunku dalam indahnya hidup...
yang akan menyentuh lembut hati keras ini tanpa pernah ada cinta yang lama hilang...
yang akan meruntuhkan kekerasan jiwa telah lama terpuruk...
yang dapat buatku kembali mengerti arti cinta dan kasih sayang.....

Lihatlah diri hanya kotor akan keindahan semu dunia ini
mampukah cinta dapat bersihkan semuanya.........
mampukah senyum kelembutan dapat buat diriku terbuai....
mampukah desah nafasmu bagaikan penyejuk jiwaku yang telah lama mati....







Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

0 komentar:

Post a Comment

My YM

Status YM

My Twitter

Follow marif.handoko on Twitter

Categories

Powered by Blogger.

Followers